صفحه اصلی
انجمن علمی مهندسی پزشکی با برگزاری جلسه معارفه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد
  • 360 بازدید

اولین جلسه رسمی معارفه انجمن علمی مهندسی پزشکی، 13 آذر 1402 از ساعت 12:40 تا 13:30 در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی برق (الکترونیک و مخابرات) برگزار شد.

در این نشست دکتر صدیقه دهقانی مدیر گروه مهندسی پزشکی با اشاره به ضرورت فعالیت انجمن علمی مهندسی پزشکی در دانشکده، بر نقش انجمن در ارتقاء رابطه صنعت و دانشگاه و ایجاد فرصت های شغلی آینده دانشجویان تاکید کرد و افزود: نقش انجمن علمی در افزایش مهارت های حرفه ای دانشجویان در قالب برگزاری بازدید ها و کارگاه های آموزشی چشمگیر است.

وی تاثیر فعالیت در انجمن علمی را بر بالندگی شخصیتی و ارتقا توانمندی دانشجویان مفید ارزیابی کرد و از برنامه های آینده انجمن در این راستا و ضرورت هدف گذاری های قابل ارزیابی سخن گفت.

در ادامه این جلسه، محیا حسینی دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی پزشکی طی سخنانی ضمن اشاره به تاریخچه تشکیل انجمن با ارائه گزارشی اقدامات انجام شده توسط انجمن را برشمرد.

وی به برگزاری برنامه های بازدید از آزمایشگاه پیش بالینی، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، نمایشگاه ایران هلث، کمک در راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های مهندسی پزشکی دانشکده و برگزاری نشست علمی تخصصی مهندسی پزشکی با حضور دکتر بگل، به عنوان بخشی از این فعالیت ها اشاره کرد.

وی در ادامه برگزاری دوره های مختلف از جمله دوره های علوم پایه، برنامه نویسی، مهارت های عمومی، دوره هایی با پایه الکترونیکی، آشنایی و تعمیرات تجهیزات پزشکی، برگزاری بازدید از مراکز علمی پژوهشی و مراکز صنعتی و تالیف و چاپ نشریه تخصصی مهندسی پزشکی را از برنامه های آینده انجمن برشمرد.

در بخش دیگری از این نشست دکتر سید ابوالفضل ولی زاده عضو هیات علمی گروه مهندسی پزشکی  با بیان تجربیات خود از زمان عضویت در انجمن علمی مهندسی پزشکی سهند تبریز، پیشنهادات سودمندی در جهت سمت و سوی راه آینده انجمن ارائه کرد.

گفتنی است اعضای اصلی این انجمن پنج نفر هستند که از طریق برگزاری انتخابات از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی طی سال جاری انتخاب شدند.

افزودن نظرات